Ahad, 8 Ogos 2010

Return of The King - Continue

Barangkali kita harus mencari bukti yang lebih kuat untuk menyelami kenapa kota Konstantinople menjadi lambang kemunculan Dajjal. Apabila ia berjaya ditakluki oleh umat Islam di bawah arahan seorang sultan terbaik sepanjang sejarah gerakan ketenteraan umat Islam, ia melambangkan kemenangan Islam. Kenapa tidak kekalahan umat Islam di Spain disebut sebagai petanda keluarnya Dajjal.

Untuk merungkai rahsianya, terdapat hadis Nabi saw yang mengingatkan umatnya supaya membaca surah al-Kahfi agar terselamat daripada fitnah al-masih Dajjal. Namun jika kita membaca al-Quran surah al-Kahfi dengan khusyuk serta mengetahui makna setiap perkataan dalam surah itu, kita tidak menemui nama al-masih Dajjal disebut di dalamnya.

Juga sudah tentu secara harfiah, kita tidak menemui hubung kait dengan kota Konstantinople. Namun jika kita membaca ayat 4 - 5 surah al-Kahfi, maka kita boleh menghubungkaitkan surah al-Kahfi dengan kota Konstantinople. Ayat 4 dan 5 surah al-Kahfi itu maksudnya:

“Dan juga Al-Quran itu member amaran kepada orang-orang yang berkata: ‘Allah mempunyai anak’. (Sebenarnya) mereka tiada mempunyai sebarang pengetahuan mengenainya, dan tiada juga bagi datuk nenek mereka; besar sungguh perkataan syirik yang keluar dari mulut mereka; mereka hanya mengatakan perkara yang dusta”.
(Surah al-Kahfi : ayat 4 – 5)

Ayat ini merujuk kepada kepercayaan Kristian berkenaan Nabi Isa as yang dipercayai penganut Kristian sebagai ‘Putera Tuhan’. Dalam kepercayaan Kristian, Tuhan adalah tiga dalam satu, iaitu Tuhan Bapa, Tuhan Anak dan Roh Kudus. Kepercayaan bahawa Nabi Isa as atau Jesus Christ sebagai Son of God atau ‘Putera Tuhan’ bukan ajaran Nabi Isa as yang sebenar, tetapi adalah ajaran yang berasal dari Paulus.

Paulus yang dianggap sebagai ‘rasul Kristian’, yang menyampaikan ajaran Nabi Isa as sebenarnya tidak pernah menjadi murid Nabi Isa as. Malah Paulus tidak pernah bertemu dengan Nabi Isa as. Sebaliknya, Paulus pada mulanya adalah musuh kepada Nabi Isa as yang terlibat dalam penangkapan dan penyiksaan pengikut-pengikut Nabi Isa as dengan kejam.

Prof. Dr. Ahmad Shalaby melalui buku beliau Perbandingan Agama-Agama Masehi memetik pengakuan Paulus sendiri yang mengakui bahawa dia pernah bersikap kejam terhadap para pengikut Nabi Isa as.

Paulus berkata, “Saya Yahudi Farisi bin Farisi atas harapan bangkitnya mayat-mayat. Kamu telah dengar dahulu dalam agama Yahudi bahawa saya adalah orang yang menyeksa gereja Tuhan secara melampaui batas dan melebihi teman-teman sebangsa saya kerana saya sangat cemburu mengenai tradisi-tradisi nenek moyang saya”.

Lukas, murid setia Paulus, mendedahkan kekejaman Paulus terhadap para pengikut Nabi Isa as:

“Saul (iaitu panggilan lain terhadap Paulus) rela orang-orang Masihi dibunuh, dia menyerbu gereja, memasuki rumah-rumah dengan menarik lelaki dan perempuan serta di penjarakan dan dia selalu mengancam untuk membunuh murid-murid Tuhan (iaitu para murid Nabi Isa as)”.

Pada tahun 38 Masihi, ketika Paulus atau Saul dalam perjalanan dari Jerusalem ke Damsyik dan telah hampir dengan Damsyik, kononnya secara tiba-tiba dia melihat cahaya memancar dari langit dan mendengar suara ghaib yang menyerunya, “Saul! Saul! Kenapa engkau menyiksaku?!”

Paulus lalu bertanya, “Siapakah engkau?”

Kononnya Paulus mendengar jawapan,

“Akulah Jesus yang kamu seksa”.

Lalu Paulus bertanya, “Hai Tuhan. Apakah yang akan engkau lakukan?”

Lalu kononnya Paulus mendengar suara berkata, “Bangunlah dan berpeganglah pada agama Masihi”.

Menurut Lukas, “Semenjak itulah dia (Paulus) menyebarkan di dalam pergaulan-pergaulannya tentang al-Masih (Nabi Isa as) bahawa dia anak Tuhan”.

Paulus sendiri mengakui bahawa dia tidak mengajar Injil yang merupakan wahyu Allah kepada Nabi Isa as, sebaliknya dia mengakui menerima ‘wahyu’ langsung dari Nabi Isa as yang didakwanya sebagai ‘anak Tuhan’ atau Son of God.

Ujar Paulus, “Saya memberitahu saudara-saudara bahwa Injil yang saya tablighkan itu bukanlah menurut perhintungan manusia sebab saya tidak menerimanya dari manusia dan saya tidak diajar, tetapi adalah ilham secara langsung dari Jesus Christ (Nabi Isa as)”.

Jadi jelaslah, kepercayaan Kristian bahawa Nabi Is as adalah Putera Tuhan mula disebarkan oleh Paulus pada tahun 38 Masihi, bukan melalui para murid Nabi Isa as yang berguru secara langsung dengan Nabi Isa as. Sebaliknya Paulus merekacipta akidah baru atas nama Nabi Isa as, bahawa Nabi Isa ialah ‘Putera Tuhan’ yang naik bertakhta ke langit di sebelah Tuhan.

Ajaran yang dimunculkan oleh Paulus atas nama Nabi Isa as itulah yang disebut oleh al-Quran dalam Surah al-Kahfi ayat 4 - 5, “Dan juga Al-Quran itu member amaran kepada orang-orang yang berkata: ‘Allah mempunyai anak’. (Sebenarnya) mereka tiada mempunyai sebarang pengetahuan mengenainya, dan tiada juga bagi datuk nenek mereka; besar sungguh perkataan syirik yang keluar dari mulut mereka; mereka hanya mengatakan perkara yang dusta”.

Jadi Paulus, warga Rome yang nama Yahudinya pula dikenali sebagai Saul adalah Anti Christ atau Dajjal versi Kristian. Namun, apa pula hubungan Paulus dengan Konstantinople? Jawapannya, kota Konstantinople mendapat nama itu sempena dengan nama pendiri kota itu, iaitu Constantine the Great.

Constantine the Great yang membangunkan Kota Konstantinople dan menamakan kota itu sempena namanya pada tahun 325 Masihi mengisytiharkan ajaran Paulus, bahawa Nabi Isa as adalah Putera Tuhan sebagai akidah rasmi agama Kristian Empayar Byzantium. Kemudian agama Kristian dari kerajaan Byzantium itu berpecah kepada dua. Satu aliran Ortodoks dan satu lagi adalah Katholik yang berpusat di Rome.

Sejak itu, ajaran tauhid Nabi Isa as dianggap bida’ah dan diperangi habis-habisan. Kisah penghuni gua yang di ceritakan dalam Surah al-Kahfi adalah kisah pada zaman berlakunya penindasan dan kekejaman terhadap ajaran tauhid Nabi Isa as, bahawa Allah adalah Tuhan yang Maha Esa, tidak beranak dan tidak diperanakkan.

Pada 325 Masihi, satu mesyuarat diadakan di kota Nicea, di mana seramai 2 048 orang Uskup hadir dengan pendirian masing-masing. Ketika mesyuarat berlangsung, berlaku perdebatan hangat dan kecoh tentang akidah Kristian. Sebahagian menentang bahawa Nabi Isa as adalah ‘Putera Tuhan’. Mereka merupakan jumlah teramai, iaitu seramai 1 730 orang.

Sedangkan sebahagian lagi berkeras berpegang bahawa Nabi Isa as adalah ‘Putera Tuhan’. Mereka terdiri dari hanya 318 orang Uskup sahaja. Namun, Constantine the Great telah bersetuju dengan pihak minoriti itu. Ini kerana fahaman bahawa Nabi Isa as adalah ‘Putera Tuhan’ sesuai dengan kepercayaan Constantine sendiri, yang pada masa itu belum menganut agama Kristian. Sebaliknya dia menganut agama pagan.

Oleh itu, jelaslah bahawa kota Konstantinople adalah lambing ajran anti Christ yang merupakan sebutan Kristian terhadap al-Masih Dajjal.

Penaklukan Sultan Muhammad al-Fatih, boleh dikatakan bahawa baginda telah meruntuhkan lambang Dajjal versi Kristian, iaitu Kota Konstantinople. Baginda mengubahnya menjadi sebuah kota dalam wilayah Islam, yang sekarang dikenali sebagai Istanbul.

Tetapi menurut hadis Abu Daud, penaklukan kota Konstantinople tanda kemunculan Dajjal. Ia adalah Dajjal akhir zaman, iaitu Dajjal yang mengancam umat Islam dan ajaran Islam. Dajjal yang ditegaskan Rasulullah saw melalui sabdanya akan muncul di sebelah Timur!

Ia tidak lain tidak bukan adalah kebangkitan kuasa laut dunia Kristian yang dimulakan oleh Sepanyol dan Portugal pada akhir abad ke-15, yang bermula dengan penjelajahan angkatan laut Sepanyol dan Portugal untuk menjajah dunia Islam di sebelah Timur. Menyekat dan mengganggu pelayaran perdagangan umat Islam. Dalam misi penjelajahan dan penjajahannya, Sepanyol dan Portugal sangat dipengaruhi semangat perang salib yang memerangi Islam.

Sepanyol melupuskan kerajaan Islam Filipina (1565 Masihi), sementara Portugal memansuhkan Ketuanan Melayu Islam ke atas Melaka (1511 Masihi). Itu bukan Dajjal yang sebenar-benarnya, tetapi suatu petanda untuk gerakan Dajjal yang seterusnya.

Penjelajahan penjajahan Sepanyol dan Portugal direstui oleh Gereja Katholik di Rome melalui Perjanjian Tordisilla.

Ketika Sepanyol dan Portugal hilang kekuasaannya, ia diganti oleh Belanda dan Inggeris , dan Dajjal akhir zaman semakin nyata kelihatan. Dan ia kian nyata sehingga kini, jelas seperti matahari. Sabda-sabda Rasulullah saw merupakan kiasan yang bertepatan dengan kenyataan masa kini. Apakah kita ingin menafikan bahawa kita sedang di belenggui Dajjal? Apakah kita perlukan bukti-bukti yang lebih lanjut lagi? HK

3 ulasan:

Mahadaya berkata...

Mengapa membaca sejarah mengikut kacamata musuh2 tuhan. Mengikut sejarah Melayu, kerajaan Rom adalah kerajaan Raja Iskandar Zulkarnain yg ibunegerinya di sebut Makaduniah. Constantinople sebenarnya adalah bandar yg dibangunkan Raja Iskandar dan mengikut al quran pula nabi Isa adalah anak Maryam iaitu kakak kpd nabi Musa dan Harun. Maka, Jesus adalah watak palsu yg dicipta menggunakan kisah nabi Isa. Tujuannya tidak lain bagi menjatuhkan kerajaan Rom. Kebanyakan org Islam mempercayai Jesus itu adalah nabi Isa, maka bukankah mereka juga mengikuti Kristian? Rahsia surat al kahfi sebenarnya mengisahkan ttg nabi Al Yasa dan Raja Iskandar menakluk Timur, berdakwah agama nabi Ibrahim serta meninggalkan keturunan di timur. Nabi Al Yasa/Khaidir adalah asal usul bangsa Melayu dari keturunan bani Asara Yala (Israel). Buktinya perhatikan syling Yasa (Yasin) yg ditulis dlm tulisan jawi. http://mahadaya-asalama.blogspot.com

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN berkata...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111